A Formula 1 mezőnye évtizedek óta ellátogat Mogyoródra, ám annak idején még máshogy zajlottak a futamok.
Az első Magyar Nagydíjat 1986-ban rendezték meg a Hungaroringen. A térségben más ország akkoriban nem rendezett F1-es futamot. Minden szempontból különleges volt tehát, hogy ellátogatott hozzánk a Száguldó Cirkusz mezőnye.
Ayrton Senna indulhatott a pole pozícióból
Az időmérő edzésen a brazil volt a leggyorsabb, aki a Lotus-Renault volánja mögött érte el a legjobb időt. Mellőle a honfitársa, Nelson Piquet várhatta a piros lámpák kialvását vasárnap. A pontverseny éllovasa, Nigel Mansell a második sorból rajtolt Alain Prost társaságában.
Végül Nelson Piquet nyerte a futamot, több mint 17 másodperccel előbb ért be a célba mint Ayrton Senna. A többiek kivétel nélkül körhátrányban fejezték be a versenyt, még a harmadik helyen befutó Nigel Mansell sem úszta ezt meg.
Nem csak az erőviszonyok, a körítés is más volt
A nyolcvanas években még lengén öltözött rajtrács lányok sürögtek-forogtak a Hungaroringen. 26 versenyző vett részt a kvalifikáción, ám a versenyt csak tízen fejezték be. A többség valamilyen technikai hiba miatt volt kénytelen feladni a futamot.
Nelson Piquet valamivel több, mint 2 óra alatt teljesített 76 kört. A harmadik és a negyedik egy, az ötödiktől a nyolcadik helyezettig két kört kapott a braziltól. A kilencedik helyen leintett versenyző három, a tizedik pedig hat körös hátrányban ért célba.
Nem mind a tízen kaptak azonban pontot, csak az első hatnak járt akkortájt bajnoki egység. Nelson Piquet 9, Ayrton Senna 6, Nigel Mansell 4, Stefan Johansson 3, Johnny Dumfries 2, Martin Brundle 1 ponttal gazdagodott. A bajnokságot a Magyar Nagydíjat követően Nigel Mansel vezette, végül az idény végén Alain Prost lett a világbajnok.
Ízelítő az első Magyar Nagydíj hangulatából
A következőkben megmutatunk néhány képet, ami 1986-ban készült. Ezek átadják, milyen volt a hangulat akkoriban egy Forma-1-es futamon. Nagyon más, mint manapság…










Nyitókép: FORTEPAN / Urbán Tamás