Videón, ahogy pöccre indul.
Balatonbogláron hagyták sorsára azt a Dutra DR50-es dömpert, ami becsülettel teljesítette hosszú éveken át a rá bízott feladatokat. Jól jelzi mindezt, hogy a sofőrülés alatt található taposólemezre olyan sokszor léptek, hogy fényessé vált.
Egy udvaron tengődött, mígnem most újra beindította a Gehilio’s Garage csapata. Már két évtizede nem használták, ám a tulajdonosának köszönhetően még ma is beindítható. Persze az, hogy csillaggarázsban tárolták 20 évig, meglátszik rajta.
A Dutra márkanév a dömper és a traktor összevonásából keletkezett, derül ki a videó felvezetőjéből. A gép egyik különlegessége, hogy kettő kormánykerékkel rendelkezik, ezen felül két fékpedálja és két gázpedálja van, sőt, kuplungból is kettő található. Hogy miként néz ki mindez a gyakorlatban, az kiderül az alábbi videóból:
A billenése nem hétköznapi megoldással valósul meg. Egy retesze van, ami zárja a billenő rakfelületet. Maga a rakomány egy olyan súlypontot eredményez, hogy a zár oldásával fel is billen a plató rendeltetésszerűen. Nem kell hozzá tehát sem elektronika, sem hidraulika, sem pedig varázslat.
Nem ez az egyetlen veterán jármű, amit a Gehilio’s Garage csapata a közelmúltban tesztelt. Néhány hónappal ezelőtt a srácok kipróbáltak egy vadonatúj VT-55-öt is, ami mindössze 57 kilométert futott. A YouTube csatornán található Pannónia, Trabant és ZIL-157 teszt is.
A testvérpár, Bálint és Máté veterán gépek között nőtt fel. A családi gyűjteménynek köszönhetően szerettek bele a veterán gépekbe. Évente többször jelentkeznek különböző régi járművek tesztjével, a videók során részleteket árulnak el azok történetéről és technikai paramétereiről egyaránt.
Nyitókép: Gehilio’s Garage